Malaysia til Thailand til Danmark til New Zealand

Hej!
Det har været nogle vildt travle, men super gode uger siden sidst! Sidst var jeg netop kommet til Langkawi i Malaysia, som er en toldfri ø ud for Malaysias vestkyst. Tiden her blev brugt sammen med de fedeste mennesker på stranden, billigt mad, en dag på scooter, en tur op til skybridge med en gondol, solnedgange, bryde ind på et hotel for at benytte poolen og opleve det største regnskyl nogensinde. Efter Malaysia tog jeg med et nattog til Bangkok, hvor jeg var lidt kulturel og var på en masse shopping inden jeg tog til Koh Lanta for at mødes med en af de hollændere som jeg mødte på Langkawi. Vi bookede os ind på et lækkert hotel med pool for 90 kr Per nat i et tomandsværelse. Det var så lækkert at lave ingenting ved poolen og komme væk fra hostels. Vi boede her i 5 dage, som udover afslapning stod på en dag på scooter, lækre strande, masser af pandekager og de smukkeste solnedgange nogensinde.

D. 26. januar hoppede jeg så på et fly til Danmark, hvor jeg skulle på “ferie”. Kun Kenneth vidste, at jeg kom hjem, så jeg glædede mig til at overraske hele familien, og de fik et stort chok, og glæden var alle pengene værd. De 2 uger jeg var hjemme var så dejligt, og timingen var perfekt, da jeg

kunne nå med i sommerhus med hele familien. Det var faktisk ligeså godt, at komme hjem til min familie, som det var at tage afsted, så tak for 2 dejlige uger til alle sammen derhjemme.

D. 9 februar var det så afsted igen, hvor jeg mødtes med min rejsegruppe fra DanskStudieCenter i Kastrup. Efter en meget lang flyvetur med verdens største fly Airbus A380 via imponerende Dubai ankom vi til Auckland i New Zealand. Auckland er en smuk og renlig by med 1,5 million indbyggere på Nordøen. Her har vi haft gang i noget rysten sammen, sightseeing og kødorgie som velkomstmiddag. Efter et par dage i Auckland og 4 timer i en bus, ankom vi til Paihia i det nordligste af Nordøen. Her skulle vi ud at bo på den hyggeligste husbåd i en nat. De mest fantastiske oplevelser har fundet sted her. Udover at skyde paintball efter en and, kajakke, snorkling, springe ud fra båden og fiskning, fik vi lov til at kajakke om natten, hvor vi i en kajak i mørke fik fortalt historier under stjernehimlen. Det var fuldstændigt ubeskriveligt, fordi alle bevægelser pga. en bestemt slags alger blev oplyst, næsten som man havde smidt 3 milliarder mikro lysdioder ned i vandet – selv de svømmende fisk var lyst op. Det blev ikke dårligere da næsten hele holdet hoppede i vandet sammen, så hele kroppen lyste op – fuldstændigt ubeskriveligt.

Efter én nat på båden har vi boet 4 nætter på et hostel i Paihia, som har budt på en masse undervisning om New Zealands historie og om Maorierne – den oprindelige befolkning på New Zealand. Vi skulle blandt andet lære Maori dansen Haka, hvilket var helt vildt sjovt indtil instruktøren fortalte, at vi skulle optræde på det lokale torv foran en masse fremmede mennesker… Meget sjovt alligevel! Derudover har vi sejlet havkajak ud til et vandfald, haft vores første fest og haft fællesmiddag. Vi er nogle stykker der også har været ude at løbe og spille tennis et par gange.

Torsdag til fredag var vi i Waitomo som bød på Black Abyss, hvor vi skulle rapelle 35 meter ned i nogle drypstenshuler, zipline nede i grotterne, køre rundt i baderinge nede i grotterne, hvor der var fyldt med lysende orme i “loftet”, flød med strømmen mens vi flød på ryggen, klatrede op gennem flere meget store vandfald – så fedt!! Idag har vi været ude at se Hobbiton Village, som er der hvor Ringenes Herre og Hobbitten filmene er optaget, hvilket var utroligt smukt og interessant, selvom jeg ikke havde set filmene.

Bo, Andreas og jeg i Hobbiton Village

Vores husbåd The Rock

Maorier - den oprindelige befolkning fra New Zealand

Maorier – den oprindelige befolkning fra New Zealand

Alt i alt har jeg det helt vildt godt – vi er nogle drenge, der bare har det skide godt sammen, og alle er åbne og venlige. Vi har arrangeret nogle forskellige udvalg som festudvalg, madudvalg, aktivitetsudvalg, sportsudvalg osv. for at få arrangeret så meget så muligt.

Det var vidst det for denne gang, men jeg skal nok prøve at blive lidt bedre til at opdatere, men jeg er bare så vmild med New Zealand!

Bay of Islands

Auckland Skyline

Hobbitton Village

Hobbiton Village

1 Comment

1 Comment on Malaysia til Thailand til Danmark til New Zealand

1. Linette Vestergaard
    februar 22, 2016 at 9:17 am (2 år ago)

Så tæt på og så alligevel så langt fra :-( Savner dig, men så godt at du nyder det hele!!